24 november 2021

Campagne informeert patiënten over voordelen digitaal contact met zorgverlener

Kleine zorgvragen stellen of persoonlijk contact met een zorgverlener kan vaker vanuit huis dan veel mensen denken. Beeldbellen en appen met de dokter zijn in veel gevallen een goed alternatief voor fysiek contact. De campagne ‘Thuis kan het ook’ van het Vliegwiel en NVZ roept patiënten op om met hun zorgverlener in gesprek te gaan over de mogelijkheden van digitaal contact in hun specifieke situatie. Gebruik de toolkit om de campagne in jouw organisatie onder de aandacht te brengen!

Banner van de campagne met de tekst: In gesprek met je arts of verpleegkundige? Thuis kan het ook!
© Vliegwiel

Doe mee met de campagne

Deze campagne kan helpen om eenvoudig aan patiënten uit te leggen hoe beeldbellen en appen werkt en waarom dit kwalitatief een goed alternatief is voor een afspraak op de poli. Omdat het een drukke tijd is voor de zorg, heeft het Vliegwiel een uitgebreide toolkit samengesteld waarmee de campagne eenvoudig te delen is op een manier die het beste bij de eigen organisatie en planning past: alleen via social media, via nieuwsbrieven en -berichten of ook (op een later moment) via narrowcasting, posters en/of flyers.

Ben je een zorginstelling, patiëntenorganisatie of verzekeraar en wil je helpen om beeldbellen en appen met de zorgverlener te promoten? Bekijk de toolkit van ‘Thuis kan het ook’.

Ga naar de toolkit

Tips om digitaal contact te implementeren

Maakt jouw organisatie nog geen gebruik van beeldbellen en appen met de zorgverlener? Wil je er wel mee aan de slag, maar weet je niet waar je moet beginnen? Vliegwiel en NVZ hebben tips en tools verzameld die je helpen de eerste stap te zetten.

Bekijk de tips


Deel deze pagina